stereoskopická sekce Technického muzea Brno, *1969
Stereoskopická fotografie ho okouzlila již v dětství: "Na půdě v dědečkově skříni jsem našel krabičku stereofotek s plechovými brýlemi. Snímky byly určeny pro vojáky Wermachtu, jako politická propagace rozpínající se Hitlerovy říše."
V roce 1994 pak pořídil ve spolupráci s brněnským Technickým muzeem oddělením stereovize diaseriál "Moravský kras". Jeskynní svět zachycený ruským Sputnikem se dodnes periodicky promítá v expozici světelné Panoramy.
Ke stereosnímkům z domova postupně přibývaly obrázky z Asie i Jižní Ameriky. Mezi motivy dominují jeskyně.
Od roku 2002 zorganizoval sérii speleologických výzkumných expedic do pískovcového krasu na stolové hory Venezuely. Stereofotografií se překvapivě zabývali i jeho venezuelští partneři. Společně pak vyvinuli systém detekování krasových jevu ze stereoskopického leteckého snímkování. Stereoskopické snímky také mnohokrát využili k určení trasy přístupu ke vchodům a propastem v členitém terénu skalních měst porostlých tropickou džunglí.
Výsledkem těchto výprav jsou objevy nejdelších pískovcových jeskyní světa: Krystalové oči (cueva Ojos de Cristal) 8,2 km a Cueva Brewer 17,8 km.
Stereoskopické snímky tohoto unikátního podzemí vyšly v roce 2011 v knize Entraňas del Mundo Perdio (Nitro Ztraceného světa), kterou vydal ve spolupráci s venezuelským kolegou Charlesem Brewerem Caríasem.
Náhled části knihy se stereoskopickými snímky je ke stažení v pdf zde. Na autorství se podílí také Richard Bouda další ze zakládajících členů stereoskopické sekce Technického muzea Brno. Letecké snímky se stereoskopickou superbází pořídil v dominantním množství Charles Brewer Carías.